5 tips για καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες σου | Technus Ελληνική Πλατφορμα Freelancers - Technus

5 tips για καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες σου

Οποιοδήποτε επάγγελμα και αν εξασκείς είναι σημαντικό να διαθέτεις ευχέρεια στην επικοινωνία. Σίγουρα αυτό μπορεί να απορρέει σαν φυσικό χάρισμα σε μερικούς ενώ σε άλλους να φαντάζει σαν το «δύσκολο κομμάτι» της δουλειάς. Σε όποια κατηγορία και αν ανήκεις είναι πολύ πιθανό να είχες περιπτώσεις πελατών και project που σε δυσκόλεψαν. Μπορεί να χρειάστηκε να αφιερώσεις παραπάνω χρόνο στην εκτέλεση εργασιών ή στην επεξήγηση αυτών λόγω κάποιας κακής επικοινωνίας.

Παρακάτω θα βρεις μικρές συμβουλές για να επιτύχεις καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες σου. Αν τις ακολουθήσεις θα διασφαλίσεις μια ποιοτική επικοινωνία η οποία θα σε βοηθήσει να είσαι συνεπής στα deadlines με παραγωγικό τρόπο.

  1. Φρόντισε να στέλνεις report με το στάδιο εργασιών

Όντας ελεύθερος επαγγελματίας είναι πολύ πιθανό τα κλασσικά 8ώρα να μην υπάρχουν στο πρόγραμμα σου. Ωστόσο, μεγάλο ποσοστό του πλανήτη ρυθμίζει βάσει αυτών, τις υποχρεώσεις του. Έτσι, ακόμα και αν ολοκληρώνεις τα task για το project του πελάτη σου τα ξημερώματα, οφείλεις να τον ενημερώσεις. Είναι σημαντικό να γνωρίζει σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο. Μπορείς να προγραμματίσεις να «φεύγουν» ενημερωτικά emails πρωινές ώρες, τα οποία θα έχεις συντάξει άλλη στιγμή. Με αυτό τον τρόπο θα ξέρει ο πελάτης σου σε ποιο σημείο βρίσκεσαι σχετικά με τον χρονικό προγραμματισμό και εσύ θα έχεις την ασφάλεια ότι είναι ενημερωμένος για την πορεία του έργου.

  1. Χρησιμοποίησε τα online meetings

Εφόσον ρυθμίζεις εσύ το που και πως θα δουλεύεις, έχεις την άνεση το γραφείο σου να βρίσκεται παντού. Ευτυχώς, η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι με το μέρος σου και μπορείς να «συναντάς» τους πελάτες σου ακόμη και αν βρίσκεσαι σε… καράβι κατευθυνόμενος στον επόμενο προορισμό σου. Τα online meetings μπορούν να πραγματοποιηθούν από πολλές έμπιστες και εύχρηστες πλατφόρμες, δίνοντας σου τη δυνατότητα να βρίσκεσαι κοντά με τους πελάτες σου. Με αυτό τον τρόπο θα διευκολυνθούν οι επικοινωνίες με τον πελάτες και πιθανούς συνεργάτες. Όσες απορίες λοιπόν γεννήθηκαν μέσω της ανταλλαγής email μπορούν να διευκρινιστούν σε μια τηλεδιάσκεψη. 

  1. Επιβεβαίωσε με γραπτό μήνυμα

Όλα όσα θα λεχθούν σε μια online συνάντηση θα έχουν σίγουρα βαρύνουσα σημασία. Κράτησε τα πλέον σημαντικά και απόστειλε τα με email στο τέλος της τηλεδιάσκεψης. Τα email έχουν πάντα έναν πιο επίσημο χαρακτήρα και θα αποτελούν σημείο αναφοράς για τις επόμενες ενέργειες που θα χρειαστεί να ολοκληρώσεις.

  1. Δώσε ξεκάθαρες συμβουλές

Είναι πολύ πιθανό ο πελάτης καθώς αναζητά επαγγελματία για την ολοκλήρωση των υποθέσεων του να «μπερδεύει» ή να συγχέει ρόλους και επαγγέλματα. Επεξηγώντας πως μπορείς εσύ να συνεισφέρεις στο project του και ποια αντικείμενα εμπίπτουν της αρμοδιότητας σου, θα μπορέσεις να προσφέρεις αποδοτικά στη νέα εργασία. Οι ξεκάθαρες συμβουλές που θα δώσεις σχετικά με το κομμάτι που θα αναλάβεις θα βοηθήσουν την καλύτερη επικοινωνία με τον πελάτη σου με αποτέλεσμα να αντιληφθεί το ακριβές αντικείμενο που δραστηριοποιείσαι. Ακόμη, θα κατανοήσει με αυτό τον τρόπο ποιο κομμάτι θα χρειαστεί να παραδώσει σε άλλους επαγγελματίες, που πιθανόν να χρειαστεί να συνεργαστείτε. Εάν έχεις κάποιον επαγγελματία αντίστοιχης ειδικότητας κατά νου, μπορείς να τον προτείνεις.

  1. Ρώτα τα σωστά πράγματα για το project

Παραπάνω αποτυπώθηκαν αρκετές συμβουλές που μπορούν να σε βοηθήσουν στις ενδιάμεσες επικοινωνίες με τον πελάτη, ώστε να διατηρήσεις το πρόγραμμα και μια καλή επαγγελματική σχέση. Η συγκεκριμένη όμως πρόταση μπορεί να συμβάλει αποδοτικά από την πρώτη κιόλας επαφή σου με το νέο σου πελάτη. Ρώτησε τα σωστά πράγμα για την εργασία που πρόκειται να αναλάβεις ώστε να αποφευχθούν παρανοήσεις σχετικά με το αποτέλεσμα που αναμένει. Οι ερωτήσεις σου μπορούν να περιστρέφονται γύρω από το αποτέλεσμα που φαντάζεται να λάβει ο πελάτης ή για το γενικότερο όραμα του σχετικά με την πορεία του έργου. Οι απαντήσεις που θα λάβεις θα σε βοηθήσουν να χτίσεις τη στρατηγική σου και να προετοιμαστείς κατάλληλα για την επόμενη συνάντηση.

Συνοπτικά, επιδίωξε, για την καλύτερη επικοινωνία με τον πελάτη σου, να θέτεις προς συζήτηση ένα σαφές θέμα. Οι ξεκάθαρες συζητήσεις για ένα topic κάθε φορά θα σε βοηθήσουν να κερδίσεις χρόνο. Γλιτώνοντας περαιτέρω επεξηγήσεις θα μπορέσεις να αφοσιωθείς στο project που έχεις αναλάβει, δίνοντας τον καλύτερο σου εαυτό. Βάση του αποτελέσματος που θα φέρεις και του εν γένει feeling που θα έχει ο πελάτης από την εξυπηρέτηση σου, θα αναβαθμιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών σου.