Freelance: Πως να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό | Technus Ελληνική Πλατφόρμα για Freelancers - Technus

Freelance: Πως να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό

Η ανάπτυξη πελατολογίου είναι μια καθημερινή σκέψη στο μυαλό των freelancers. Ο ανταγωνισμός αναμφίβολα είναι μεγάλος και αυξάνει τη δυσκολία στην προσέλκυση νέων leads. Στις μέρες μας όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αναζητούν ελεύθερους επαγγελματίες online για να αναθέσουν ένα έργο σε αυτούς. Όπως και στην εφαρμογή της Technus μια μεγάλη μερίδα των επαγγελματιών του τομέα σου διεκδικούν αντίστοιχα project. Έτσι, καλείσαι να ξεχωρίσεις στην ειδικότητα σου, παρέχοντας σταθερά ελκυστικές υπηρεσίες. 

Πρέπει να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό freelancers για να αναλάβεις ένα νέο έργο. 

Για να επιτευχθεί αυτό:

     1.  Δείξε ενδιαφέρον για την επιχείρηση

Είναι σημαντικό να πραγματοποιηθεί μια έρευνα για το ιστορικό της επιχείρησης, ερεύνησε τη φιλοσοφία και τους στόχους της. Ωστόσο, μπορείς να εκφέρεις άποψη, προτείνοντας είτε τις δικές σου ιδέες για επιτυχία είτε διορθώνοντας πιθανές αστοχίες στον τομέα σου. Οι πελάτες εκτιμούν το ενδιαφέρον που δείχνεις για την επιχείρησή τους, συμβάλλοντας θετικά στην εικόνα σου προς αυτούς. 

    2.  Διευκρίνισε τα οφέλη από τις υπηρεσίες που παρέχεις

Προσδιόρισε πόσο επωφελής για την επιχείρηση είναι η εργασία σου. Προσέφερε συγκεκριμένα μέτρα και δείκτες (KPIs) που θα επιφέρουν μετρήσιμα αποτελέσματα, για παράδειγμα 

"Κάνοντας τα X και Y, θα βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας και θα αυξήσετε τα αποτελέσματά σας στην Αναζήτηση Google."

Είναι σημαντικό να μπορέσεις να πείσεις μια εταιρεία ότι μια βραχυπρόθεσμη επένδυση στις υπηρεσίες σου, θα είναι μακροπρόθεσμα κερδοφόρα γι’ αυτήν. 

     3.  Δώσε δείγματα από τα έργα σου 

Ένας από  τους καλύτερους τρόπους για να πείσεις έναν πελάτη για την τεχνογνωσία σου, είναι να του δείξεις portfolio από τα έργα σου. Με αυτόν τον τρόπο κερδίζεις την εμπιστοσύνη του πελάτη, δείχνοντας πως η εργασία σου είναι αξιόπιστη.

      4.  Δείξε επαγγελματισμό 

Είναι σημαντικό, να πείσεις τους πελάτες ότι παρόλο που δε θα βρίσκεσαι στο χώρο της επιχείρησης, η πραγματοποίηση του έργου θα γίνει με επαγγελματισμό. Ο επαγγελματισμός πρέπει να φαίνεται σε κάθε πτυχή της δουλειάς σου, από το πως επικοινωνείς με αυτούς, πως τους απευθύνεσαι, πως φαίνεται η παρουσία σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ. Με αυτόν τον τρόπο, διώχνεις τυχόν αμφιβολίες του πελάτη, μειώνοντας κινδύνους που συνεπάγονται μέσω της συνεργασίας εξωτερικών πηγών, για παράδειγμα: 

  • Να πληρώνουν αρκετά χρήματα για χαμηλή ποιότητα εργασίας
  • Να μην τηρούνται οι προθεσμίες 
  • Φτωχή επικοινωνία μεταξύ σας

    5.  Αντιμετώπισε τυχόν ανησυχίες για το budget

Καλό είναι να υπάρχει συνεργασία με τον πελάτη, παρουσιάζοντας λογικές τιμές σύμφωνα με την εργασία σου. Επιπλέον, θα πρέπει να επισημάνετε την εξοικονόμηση κόστους που κάνει ο πελάτης προσλαμβάνοντας έναν εξωτερικό ελεύθερο επαγγελματία σε αντίθεση με ένα μέλος του προσωπικού πλήρους απασχόλησης.

Η παρακολούθηση των τιμών του ανταγωνιστή σου και των μέσων όρων της αγοράς είναι επίσης χρήσιμη για να διασφαλίσεις ότι χρεώνεις μια δίκαιη τιμή και στα δύο εμπλεκόμενα μέρη.

     6. Τήρησε τις προθεσμίες 

Στις αρχές της συνεργασίας σας με έναν νέο πελάτη, θέλεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του με σκοπό να αποτελείς σταθερή επιλογή γι'αυτόν. Ο καλύτερος τρόπος για να σε προτιμήσει ξανά ο πελάτης σου είναι να θέσεις την εργασία του ως προτεραιότητα. Αυτό σημαίνει ότι τηρείς τις προθεσμίες και είσαι διαθέσιμος για την αντιμετώπιση τυχόν ζητημάτων και προβλημάτων. Ειδικότερα, στα πρώτα στάδια της εργασιακής σας σχέσης.

Προκειμένου να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό freelancers στο αντικείμενο σου, μπορείς να ακολουθήσεις τα παραπάνω βήματα που θα ενισχύσουν την επαγγελματική σου ταυτότητα. Επενδύοντας στον επαγγελματισμό σου, μπορείς να διατηρήσεις ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο θα σε οδηγήσει σε ανάπτυξη πελατολογίου. Η συνέπεια και το αποτέλεσμα που θα προσφέρεις στον πελάτη σου αποτελούν την καλύτερη απόδειξη της δουλειάς σου. Σε συνδυασμό με μια κριτική από το υφιστάμενο πελατολόγιο σου θα υπερτερήσεις αισθητά έναντι του ανταγωνισμού.