3 τρόποι κοστολόγησης project για freelancer copywriter | Technus Ελληνική Πλατφόρμα Freelancers - Technus

Freelancer Copywriter: 3 τρόποι κοστολόγησης

Αν είσαι freelancer copywriter, η κοστολόγηση project είναι ένα σημαντικό μέρος της δουλειάς σου. To επάγγελμα του κειμενογράφου έχει ανοδική ζήτηση τα τελευταία χρόνια αυξάνοντας τις απαιτήσεις του τομέα. Συγκεκριμένα, ένας freelancer copywriter μπορεί να αναλάβει από την κειμενογράφηση blog μέχρι το λεκτικό σε διαφημιστικά έντυπα. Έτσι, ανάλογα το project που καλείσαι να αναλάβεις ως ελεύθερος επαγγελματίας πρέπει να αξιολογήσεις και την αμοιβή σου. Μια τακτική που ακολουθούν οι νέοι επαγγελματίες του κλάδου είναι η χρέωση ανά ώρα. Ακόμα, μπορεί να σου φανεί εξίσου χρήσιμο να κοστολογείς το έργο σου ανά λέξη.

3 τρόποι για κοστολόγηση project για freelancer copywriter

Υπολογισμός κόστους εργασίας ανά project

Πολλοί έμπειροι επαγγελματίες του χώρου ρυθμίζουν το κόστος της εργασίας τους αναλόγως του project που καλούνται να αναλάβουν. Ως copywriter θα βρεθείς αντιμέτωπος με μια πληθώρα θεματικών κέντρων. Πριν να αναλάβεις την υλοποίηση τους θα σε βοηθήσει να αξιολογήσεις τη δυσκολία και τους πόρους που θα χρειαστείς για τη συγγραφή τους. Έτσι, η τιμή ανά project θα είναι εξατομικευμένη αναλόγως των απαιτήσεων του έργου. Κατά την αξιολόγηση του κόστους θα σε βοηθήσει η έρευνα στο συγκεκριμένο θέμα, ώστε να είσαι σίγουρος ότι μπορείς να αναλάβεις το εκάστοτε έργο.

Κοστολόγηση βάσει ωρών που δαπανήθηκαν

Η τακτική της κοστολόγησης μέσω ωρομισθίων μπορεί να βοηθήσει τόσο εσένα ως freelancer όσο και τον πελάτη σου. Σε ατομικό επίπεδο, θα μάθεις να διαχειρίζεσαι καλύτερα τον χρόνο σου και να αξιολογείς. Αντίστοιχα, μέσω του τελικού αποτελέσματος (αναλόγως της απαίτησης του project) ο πελάτης σου θα μπορέσει να αντιληφθεί με απλές πράξεις τον χρόνο που χρειάστηκες για την ολοκλήρωση. Αν θέλεις να γίνεις ξεκάθαρος ως προς τον πελάτη σου, σχετικά με την τιμή, μπορείς να αξιολογήσεις χρονικά το project εκ των προτέρων.

Υπολογισμός κόστους εργασίας ανά λέξη 

Οι παραπάνω μέθοδοι μπορούν να σε βοηθήσουν για να οργανώσεις στο μυαλό σου ένα τρόπο χρέωσης ανά πελάτη. Αλλά ίσως ένας ακόμη πιο δίκαιος τρόπος για εσένα και την εταιρεία που σε εμπιστεύτηκε είναι να κοστολογήσεις τη δουλειά σου με βάση τις λέξεις του κειμένου. Η συγκεκριμένη τακτική ακολουθείται από δημοσιογράφους και από digital copywriters. Μπορείς να προτείνεις μια μέση τιμή ανά λέξη στον πελάτη σου. Το συγκεκριμένο ποσό θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τον χρόνο, την έρευνα και την τελική υλοποίηση. Έτσι, αναλόγως του όγκου του κειμένου που θα ζητήσει ο πελάτης θα ρυθμίζεται και η τιμή του έργου. Είναι σημαντικό το να μπορεί με απλές πράξεις να προβλέψει την αμοιβή που θα χρειαστεί να καταβάλει χωρίς να υπάρξουν παρεξηγήσεις σχετικά με το κόστος του τελικού αποτελέσματος.

Γίνε αντικειμενικός κριτής της δουλειάς σου

Αν ο υπολογισμός του χρηματικού αντιτίμου της εργασίας σου σε αγχώνει σκέψου πως ο πελάτης σου αποζητά από εσένα τις γνώσεις και την εμπειρία σου σχετικά με την συγγραφή ειδικών κειμένων. Στην αρχή ίσως θεωρείς ότι είναι δίκαιη η πληρωμή ανά ώρα εργασίας. Στην ουσία όμως ο πελάτης θα κρίνει εκ του αποτελέσματος και όχι σύμφωνα με τον χρόνο που χρειάστηκες. Αποκτώντας περισσότερη εμπειρία θα παρατηρήσεις ότι θα προσφέρεις ένα άρτιο αποτέλεσμα σε συντομότερο χρόνο. Στη  ουσία δεν υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος για την κοστολόγηση της δουλειάς σου. Αρκεί να είναι αντικειμενικός και προς τις δυο πλευρές.

Επιπλέον, για την ακριβή κοστολόγηση project για freelancer copywriter είναι μείζονος σημασίας να λάβεις υπόψιν αναλυτικά τις εργασίες που θα χρειαστεί να πραγματοποιήσεις. Για παράδειγμα, η λήψη συνεντεύξεων, η αναζήτηση οπτικού υλικού, η μετάφραση πηγών αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν τον χρόνο και το κόστος της υλοποίησης του project. Συνεπώς, το σημαντικότερο βήμα είναι να έχεις ένα αναλυτικό brief από τον πελάτη για το ζητούμενο, ώστε να μπορέσεις να σχεδιάσεις ένα αποτελεσματικό πλάνο εργασίας με ένα ακριβές deadline.